Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh softwarového modulu trenažéru přistání na padákovém kluzáku
Šulc, Dalibor ; Březina, Lukáš (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh softwaru pro simulaci přistání na paraglidingovém křídle. Tedy vývoj matematického modelu popisujícího závěrečnou fázi letu a přistání. Model zahrnuje vliv všech ovládacích prvků (řídící šňůry, speed systém, náklon sedačky). Součástí práce je popis realizace v jazyce C# se všemi zdrojovými kódy.
Vliv okamžité hmotnosti vozidel na jejich brzdnou dráhu
Motl, Jakub ; Ptáček,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problematiky brzdění vozidel, a to zejména těžkých užitkových vozidel, s ohledem na jejich okamžitou hmotnost. Uvádí přehled a rozdělení brzdových systémů a funkci brzd včetně schéma a popisu. Jsou zde také představeny některé systémy pro zlepšení jízdních vlastností automobilů. Dále se práce zabývá možnostmi zkoušení brzd, měření brzdné dráhy a brzdného zpomalení, a to jak na zkušebnách brzd tak i jízdními zkouškami, včetně popisu jednotlivých metod a zařízení. Jsou zde uvedeny legislativní požadavky na brzdné dráhy a brzdné zpomalení. Závěr práce porovnává numericky zjištěnou brzdnou dráhu s reálnou brzdnou dráhou změřenou pro konkrétní vozidlo při jízdních zkouškách.
Experimentální identifikace NVH brzdových soustav
Drtílek, Juraj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením původu zvuku, vznikajícího při brzdění testovaného automobilu, nazývaného Gouki noise a byla zpracována ve spolupráci s firmou Federal Mogul. Cílem práce je vytvořit testovací metodiku, která by umožňovala experimentálně odhalit původce tohoto nežádoucího zvuku a případně navrhnout další postup jeho prevence.
Návrh elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd pro malý cvičný letoun
Skřivánek, Jan ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektro-hydraulického ovládání hlavního podvozku a brzd cvičného letounu. V první části je definována základní kinematika mechanismu podvozku a jeho zatížení při zatahování podvozku, letu a přistání. Dále jsou zkoumány podmínky při brzdění letounu. Práce se poté zaměřuje na návrh hydraulických soustav a jejich řízení. Pro návrh brzd jsou vytvořeny simulace v Simulinku, které zkoumají dynamické chování proporcionálního rozvaděče a průběh brzdění letounu. Práce také zahrnuje stručné posouzení spolehlivosti.
Soutěžní automobily třídy Super 2000
Ratiborský, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rozdělená do tří bodů. V prvním bodě jsou rozděleny základní konstrukční prvky vozů specifikace Super 2000 a stručně popsána jejich funkce. Ve druhém bodě jsou vypsání zástupci této třídy, popsáno jejich konstrukční řešení a srovnání se sériovým vozem. V posledním bodě je nastíněn jejich možný budoucí vývoj.
Koncepce terénních vozidel UTV
Béreš, Matej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Rešeršní práce, která se zabývá konstrukcí a uspořádáním jednotlivých komponent terénních vozidel UTV. Komponenty jsou hodnoceny z hlediska jízdných, komfortních a cenových vlastností v jednotlivých kapitolách práce. Práce čerpá informace hlavně z publikací věnovaných součástem automobilů a z oficiálních brožur výrobců vozidel UTV. V této práci jsou konkrétní vozidla zmíněná spíš okrajově, hlavní část práce pojednává o vhodnosti jednotlivých konstrukcí pro konkrétní podmínky.
Brzdový systém formule Student
Trna, Lukáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je podat jejímu čtenáři komplexní informace, vedoucí k návrhu komponent brzdového systému, určeného pro závodní vozy kategorie formule Student. Zpracování je rozděleno do čtyř hlavních úseků. První část popisuje základní součásti brzdových systémů, s plynulým navázáním na rozbor brzdového systému u současně používaného vozu formule Student Dragon 1. V druhé, obsáhlejší části je provedeno dimenzování brzdového systému vozu formule Student Dragon 2, zohledňující získané poznatky z první generace vozu. Na základě měření a výsledků výpočtů, se třetí část zabývá návrhem konkrétních součástí brzdového systému, určeného pro druhou generaci vozu. Závěr diplomové práce je věnován návrhu modelu brzdového třmenu a jeho následné MKP analýze.
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
Koncepce terénních vozidel UTV
Máca, Jiří ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršního typu se zabývá koncepčním řešením terénních vozidel UTV. Jednotlivé kapitoly popisují hlavní funkční skupiny a různé typy jejich konstrukce. Jednotlivé typy jsou hodnoceny z hlediska vhodnosti pro dané použití v užitkových a sportovních vozidlech UTV, jejich výrobní náročnosti a ceny. Konkrétní vozidla jsou zmiňována pouze okrajově.
Konstrukce brzdového systému formule Student
Štylárek, Milan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout brzdový systém pro vůz třídy Formula Student – Dragon 3, vyvíjeného studenty při fakultě strojního inženýrství VUT. Práce se zabývá problematikou výběru vhodných brzdových komponent a návrhem hydraulického systému optimalizovaného na brzdovou stabilitu vozu na tratích soutěže Formule Student. Součástí práce je i návrh vlastních brzdových kotoučů a jim náležejícím součástí. Tyto návrhy jsou dále pevnostně analyzovány. Na závěr je analyzována jízdní zkouška vozu Dragon 3, na němž byl navržený brzdový systém osazen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.